Şeker Hamuru Meselesi


Şeker hamuru bildiğiniz gibi bu ara çok moda yemeside yapmasıda çok zevkli, internette şeker hamuru ile ilgili pek çok tarif bulmak mümkün, ben şeker hamuru malzemeleri temin etmekle vakit harcamak yerine her yerde rahatlıkla bulunabilecek Marshmallow ile yaptım şeker hamurlarımı.
Tarifi Leyla'nın kahve dükkanındaki tarifi aynen uygulayarak yaptım, linkinide aşağıda veriyorum. Eğer evde şeker hamuru yapacaksanız bu tarifi uygulamanızı şiddetle tavsiye ederim
 Leyla'nın kahve dükkanı marshmallow şeker hamuru yapımı 

Şeker hamuru ile pasta kaplama gerçekten ciddi bir iş incelikleri var adım adım doğru şeyler yapmak gerek. Ben şimdilik sadece şeker hamurunun yapımı yazıyorum, pasta kaplamayı daha sonra ayrıca yazacağım.

Malzemeler

2 paket Haribo marshmallow paketi
4-5 paket pudra şekeri(200grlık paketlerden 4 tane kullandım)
2 çorba kaşığı su
Şeker hamurunun dışına sürmek için margarin

Öncelikle renkleri ayıralım ve ilk renk için cam kaseye marshmallowları alalım, benmari usulü eritmeye başlayalım. Yaklaşık 10dk. sonra şekerler erimiş olacak, suyu ekleyip kaşıkla karıştıralım azar azar pudra şekerini ilave etmeye başlayalım, çok cıvık olacağı için bir süre kaşıkla karıştırmaya devam edelim.


Katılaşmaya başladığında pudra şekeri serili tezgaha alıp hamurunuz kulak memesi kıvamını alana dek pudra şekerini ekleyerek yğourmaya devam edelim. Hamur hafif cıvık ele yapışmayan kıvamda olduğunda etrafına margarin sürerek streçfilme saralım. 24 saat kadar oda sıcaklığında bekletelim, sonra dilediğiniz şekli vererek kullanabilirsiniz.


Yorumlar

Popüler Yayınlar