Cheesecake Yapmanın Püf Noktaları

Cheesecake Aşkı :)

Yaklaşık 1.5 senedir yoğun şekilde cheesecake yapıyorum, pek çok değişik tarif okudum ve uyguladım ve nedense her seferinde yaparken "ayyy bu defa olmadı" demekten kendimi alamıyorum :) Arkadaşlarımdan gelen yoğun istekler üzerine kendimce cheececake yapmamnın püf noktalarını vermeye çalışacağım, profesyonelce bir iddam yok, bizim evdekiler gibi pasta börek tutkunlarına bir faydam olursa ne mutlu bana :)
Buyurun Efenim


  •  Öncelikle tüm malzemelerimiz oda sıcaklığında olmalı.
 
  • Fırını önceden ısıtalım ki kekimizin her tarafı dengeli bir şekilde pişsin.
  • Adı üstünde cheesecake "peynir konusunda cimri olmayın"  güvendiğiniz bir markadan, iyi kalite bir labne kullanın.
  • Malzemelerimiz sıvı malzemeler olduğu için mikser ile çırpmak yerine çırma teli ve spatula kullanmak daha iyi bir kıvam elde etmenize sebeb olur. 
  • Bana göre en önemli kısım, yumurtalar en son ve teker teker eklenmeli.  
  • Kalıbın altına yağlı kağıt koyun. Böylece kekinizin tabanının yapışmasını önlemiş olursunuz ve sunum çok rahat olur. Ben tabanı pişiridiğimde fırında biraz fazla tutunca hemen yapışıyordu, 5-6 yapışık tabandan sonra yağlı kağıt ile pişirmeye karar verdim. :)
  • Bence cheesecake in üzerinin çatlaması çok önemli olmasa da (sonuçta üzerine bir sos döküyoruz) çatlamayı önlemek için fırının içine buz küpleri atabilirsiniz ya da kek kalıbınızı içinde bir miktar su olan bir tepsiye koyup, pişirebilirsiniz. 
  • Kenarları pişmiş ortası yumuşak ve hafif sıvı iken fırından alın, böylece çok fazla pişmemiş olacak ve istediğimiz o kremsi yapıya ulaşmış olacağız. 
  • Sunumun şık ve çıkarmanın daha kolay olması açısından kelepçeli kalıp kullanın ve kekeiniz iyice soğuduktan sonra kalıptan çıkarın. 
  • Servis etmeden önce mutlaka 6-7 saat buzdolabında dinlendirin.



Yorumlar

  1. Ayşegülüm bu anlattıklarını uygulayacağımız bir cheesecake tarifi alabilir miyiz acaba ? :))varsa da ben bulamadım :/

    YanıtlaSil
  2. Taban için;
    1.5 paketten biraz fazla burçak büskivi
    -100 gr tereyağ
    Kek için;
    -3 yumurta
    -1 su bardağı süt
    -1 su bardağından bir parmak fazla yoğurt
    -1 kutu labne peynir
    -1 su bardağı şeker
    -3 çorba kaşığı buğday nişastası
    -1 limon kabuğu rendesi
    Sos için;
    1.5 çorba kaşığı mısır nişastası
    -4-5 çorba kaşığı şeker
    -2 çay bardağı su
    -1 limon kabuğu rendesi
    -2 limonun suyu

    Hazırlanışı

    Burçak bisküviyi rondodan geçirip, erimiş tereyağı ile yoğurduktan sonra kelepçeli kaba bastırarak yerleştiriyoruz. 7-8 dk. fırında tabanı pişiriyoruz ve fırından alıp soğumaya bırakıyoruz.
    Kek için; Şeker, süt, yoğurt, peyniri karıştırıyoruz en son limon kabuğu rendesini de ekledikten sonra nişastayı ekleyiruz ve en son yumurtaları teker teker ekledikten sonra spatula ile karıştırıyoruz,160-170 derece fırında pişiriyoruz. Kekimizin yanları hafif kızarıp ortası henüz yumuşakken fırından alıp soğumaya bırakıyoruz.
    Sos için tüm malzemeleri karıştırıp jöle kıvamına gelince altını kapatıyoruz. Sos da iyice soğuduktan sonra kekimizin üzerine sosu döküyoruz ve dolaba alıyoruz, servis etmeden önce kelepçeli kalıptan çıkarıyoruz. Afiyet olsun

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar